İçeriğe geç

Kargoda Kaybolan Üründen Kim Sorumludur

Kaybolan kargodan kim sorumlu?

Yargıtay kararına göre; kargo şirketlerinin artık sadece kaybolan kargodan değil, müşteri kayıplarından da sorumlu tutulacağına karar verildi.

Kargoda ürünüm kayboldu ne yapmalıyım?

Kargo kaybı tazminatı almak için önce bunu belgelemeniz gerekir. Daha sonra kargo kaybı talebiyle ilgili nakliye şirketinin şikayet departmanına başvurmalısınız. Dilekçenize dayanarak nakliye şirketi bir soruşturma başlatacaktır.

Kaybolan kargo için dava açılır mı?

Kayıp yük için dava ne kadar sürede açılabilir? Taşıma sözleşmesinden doğan zararlar için zamanaşımı süresi Türk Ticaret Kanunu m. 855 hükmünde düzenlenmiştir. Taşıma şirketi tarafından taşıma sırasında yükün kaybolması nedeniyle açılan davalar için zamanaşımı süresi 1 yıldır.

Teslim edilmeyen kargodan kim sorumlu?

Yargıtay 11. Hukuk Dairesi’nin 23 Aralık 1997 tarih ve 1997/9653 sayılı kararıyla 1997/8647 sayılı karar açıklanmıştır. Bu karara istinaden sorumluluklarını yerine getirmeyen yük taşımacılığı yapan şirketlerin artık müşteriye verdikleri zararı tazmin etmeleri gerekmektedir.

Kargo kayıp tazminatı ne kadar?

(2) Posta ve kargo gönderileri hariç olmak üzere kayıtlı yurtiçi posta gönderilerinin kaybolması veya tamamen çalınması halinde, Yönetim Kurulunca belirlenen temel ücretin 100 katını geçemez.

Kargoda hasar gören üründen kim sorumlu?

Ürünün kargo ambalajında ​​veya üründe belirgin bir hasar, darbe veya kırılma tespit edilirse, kargo görevlisinin bir hasar değerlendirme raporu hazırlamasını sağlamalısınız. Kargo görevlilerinin hasarlı kargonun kayıtlarını tutması gerekir.

Tazmin bedeli nedir?

Özetle, tazminat, bir kaybı telafi etmek, bir kaybı telafi etmek veya bir kaybı telafi etmek için yapılan bir ödeme veya verilen bir faydadır. Bu terim genellikle hukuk ve sigorta alanlarında kullanılır.

Dolapta kargo kaybolursa ne olur?

Merhaba, incelememiz sırasında kargonun kaybolduğunu tespit ettik ve tazminat sürecini başlatmanız için bilgilendirildiniz. DM üzerinden bizimle iletişime geçmenizi ve tazminat sürecini başlatmada sorun yaşadığınız şubenin adını belirtmenizi rica ediyoruz.

Kargo tazmin işlemi nedir?

Hasar/Kayıp Raporu Firmamız, taşıma sırasında hasar gören veya kaybolan kargolar için tazminat sağlar. Hasar talep formunu doldurarak ve gerekli belgeleri ekleyerek hasar talebinizi kolayca iletebilirsiniz. Formunuzu ve belgelerinizi aldıktan sonra bunları incelemeye başlayacağız.

Tazmin süreci ne kadar sürer?

(2) YTM, tazmin almaya hak kazanan yatırımcıların tazminini mümkün olan en kısa sürede gerçekleştirmek ve tazmin edilecek hak sahiplerini ve tazmin tutarlarını tespit ettikten sonra üç ay içinde ödemeleri yapmak üzere gerekli hazırlıkları yapmakla yükümlüdür. Gerektiğinde bu süre, Yönetim Kurulunun onayı ile en fazla üç ay uzatılabilir.

Trendyol kargo kaybolursa ne olur?

Kayıp gönderiye ilişkin tazminat talebinin olumlu sonuçlanması halinde siparişin verildiği e-ticaret platformuna bilgi verilecek ve alıcıya iade süreci başlatılacaktır. Bu kapsamda iade işlemleri e-ticaret platformu üzerinden gerçekleştirilecektir.

Kargom teslim edildi görünüyor ama gelmedi ne yapmalıyım?

Paketinizin takip bilgilerinde “Teslim Edildi” yazıyorsa ancak paket teslim edilmemişse, şunları yapabilirsiniz: Teslimatı başka birinin alıp almadığını kontrol edin. Ardından teslimat yerini kontrol edin. Ürününüz bir komşuya veya kapınız gibi güvenli bir yere bırakılmış olabilir.

Teslim edilmeyen ürün nereye şikayet edilir?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; Başvurular, tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.

Kargolar kaç TL üzeri sorumluluk kabul etmiyor?

Cihazın ağırlığı 10.000 TL’den fazla olduğu için kargo sorumluluğunda değildir. Bu nedenle kargo şirketleri aracılığıyla anlaşmalı olduğumuz sigorta şirketlerimiz bulunmaktadır. Cihazı size gönderdiğimizde sigortalı olarak size göndereceğiz. Bunun için peşin ödeme yapmamız gerekmektedir.

Kargo şirketleri müşteriyi aramak zorunda mı?

Kargo şirketlerinin telefonla bildirimde bulunma zorunluluğu yoktur. Kargo şirketlerinin telefonla bildirimde bulunma zorunluluğu yoktur. Teslimat adresinde bulunmaları gerekir.

Kargom teslim edildi görünüyor ama gelmedi ne yapmalıyım?

Paketinizin takip bilgilerinde “Teslim Edildi” yazıyorsa ancak paket teslim edilmemişse, şunları yapabilirsiniz: Teslimatı başka birinin alıp almadığını kontrol edin. Ardından teslimat yerini kontrol edin. Ürününüz bir komşuya veya kapınız gibi güvenli bir yere bırakılmış olabilir.

Kargo tazmin tutanağı nedir?

Şirketimiz, nakliye sırasında hasar gören veya kaybolan kargolar için tazminat sağlar. Tazminat talebinizi, tazminat talep formunu doldurarak ve gerekli belgeleri ekleyerek kolayca yapabilirsiniz. Formunuzu ve belgelerinizi aldıktan sonra, bunları incelemeye başlayacağız.

Trendyol kargo kaybolursa ne olur?

Kayıp gönderiye ilişkin tazminat talebinin olumlu sonuçlanması halinde siparişin verildiği e-ticaret platformuna bilgi verilecek ve alıcıya iade süreci başlatılacaktır. Bu kapsamda iade işlemleri e-ticaret platformu üzerinden gerçekleştirilecektir.

Evde kimse yokken kargo gelirse ne olur?

Görevlimiz alıcının adresinde kimseyi bulamazsa, bir “Kargo Bildirim Notu” bırakacak ve gönderiyi şubeye iade edecektir. Bu durumda, gönderinin alıcı veya onun atadığı bir kişi tarafından 3 gün içinde ilgili şubeden alınması gerekmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Otele Gelen Escort